Obchodné a reklamačné podmienky

Najdôležitejšie informácie v skratke

Podľa neoficiálnych zdrojov, väčšina našich zákazníkov, tak ako my, nerada číta rozsihale dokumenty plné právnických výrazov. Preto sú tu najdôležitejšie body našich obchodných podmienok v skratke:

  1. Ak sa Vám naše výrobky páčia, viete si ich kúpiť jednoducho. Vyberte si , čo sa Vám najviac páči a dokončite objednávku vypísaním Vašich údajov, zvoľte si spôsob doručenia a platby. My Vám následne pošleme potvrdzujúci e-mail a tým je naša zmluva kompletná.
  2. Pri každom výrobku vidíte finálnu cenu, pripočítať si treba už len poplatok za doručenie tovaru, prípadne poplatok za platbu dobierkou, ak ste si tento spôsob platby zvolili. Výška záleží od toho, aký spôsob dopravy si vyberiete, avšak, dozviete sa ju ešte pred ukončením objednávky. Cenník dopravy nájdete aj – tu.
  3. Tovar, ktorý je skladom, odosielame, pokiaľ je to možné, hneď na druhý deň od objednania, treba si ale pripočítať čas, za ktorý je tovar schopný dodať prepravca. Pre najrýchlejšie dodanie, je dobré zvoliť si dodanie kuriérom a uhradiť tovar platobnou kartou.
  4. Robíme všetko preto, aby tovar došiel v poriadku a v čo najvyššej kvalite. Ak sa ale predsa len vyskytne na výrobku nejaká chyba, neváhajte nás kontaktovať, aby sme sa dohodli na výmene, oprave, či vrátení peňazí. Záručná doba na naše výrobky je zo zákonu 24 mesiacov. Bližšie informácie nájdete v podrobných obchodných podmienkach nižšie. 
  5. Odporúčame, aby ste si tovar skontrolovali už pri preberaní. Pokiaľ je obal alebo tovar viditeľne poškodený, máte právo tovar neprevziať. V takom prípade sa dohodneme na ďalšom postupe.
  6. Ak zistíte, že Vám tovar z akýchkoľvek dôvodov nevyhovuje, môžete ho vrátiť do 14 dní od doručenia. Musí byť však nepoužívaný, pokiaľ je to možné, v pôvodnom obale. Pre vrátenie tovaru nás, prosím, kontaktuje e-mailom na babuka@babuka.sk. Podrobnejšie informácie nájdete v podrobných obchodných podmienkach nižšie.

 

 

Celé a podrobné znenie obchodných a reklamačných podmienok

Základné informácie

Tieto obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti spoločnosti Babuka s. r. o., ako prevádzkovateľa internetového obchodu www.babuka.sk a našich zákazníkov, ktoré vyplývajú zo zmluvného vťahu na základe uzavretej kúpnej zmluvy.  Vzťahujú sa na zmluvy uzatvorené na diaľku v internetovom obchode www.babuka.sk podľa Zákona č. 102/ 2014 z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru a poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku.

Pre potreby, definované všeobecnými obchodnými podmienkami sú špecifikované základné pojmy:

Predávajúcim je spoločnosť Babuka s. r. o., ktorá prevádzkuje internetový obchod www.babuka.sk, Babuka s. r. o., Malé Leváre 52, 908 74, IČO 53302966, DIČ 2121335975, Tel: 0940 566 365, e-mail: babuka@babuka.skzapísaný v obchodnom registri okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sro, vložka č. 147676/B

Kupujúcim je zákazník, ktorý na základe kúpnej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim. Zákazníkom našeho internetového obchodu môže byť každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/ 1991 zb. Zákazníkom podľa týchto všeobecných obchodných podmienok môže byť za určitých okolností aj tretia osoba, ktorú zákazník v záväznej objednávke určí ako osobu, ktorej má byť objednaný tovar odovzdaný, t. j. oprávnená osoba. Uvedenie mena oprávnenej osoby v záväznej objednávke sa považuje za jej splnomocnenie na prevzatie objednaného tovaru.

Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre bratislavský kraj, Prievozská 32, P. O. BOX 5, 820 07 Bratislava

 

Objednanie tovaru a uzatvorenie zmluvy

Pre objednanie tovaru zadajte požadované množstvo a vložte tovar do košíka tlačidlom “Pridať do košíka”.  Kliknutím na ikonu košíka zobrazíte všetky položky v košíku, kde viete obsah upraviť ( odstrániť položku z košíka alebo zmeniť množstvo). Stlačením tlačidla “Pokračovať v nakupovaní” sa vrátite na ponuku produktov. Stlačením tlačidla “Skontrolovať a zaplatiť” pristupuje k samotnej objednávke. Vo formulári vypíšete svoje údaje, potrebné k realizácii objednávky a potvrdíte objednávku tlačidlom “Objednať s povinnosťou platby”. Po spracovaní Vašej objednávky Vám na Vami zadanú emailovú adresu zašleme potvrdenie o prijatí objednávky. Doručením potvrdzujúceho emailu o prijatí Vašej objednávky dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. E-mailová adresa kupujúceho môže byť v prípade potreby použitá na zaslanie všetkých ďalších informácií ohľadom jeho objednávky.

 

Ceny

Všetky ceny produktov sú konečné. Predávajúci nie je platcom DPH. Cena však nezahŕňa náklady za dodanie tovaru. Presná cena nákladov za dodanie je závislá od zvoleného spôsobu doručenia a  je uvedená v nákupnom košíku, pred dokončením Vašej objednávky. Akékoľvek dodatočné zľavy poskytované nad rámec zliav uvádzaných pri jednotlivých produktoch v našom internetovom obchode, ako napríklad individuálne zľavy pre zákazníka a zľavové kupóny nie sú vzájomne kombinovateľné, ak nie je uvedené inak.

 

Dodacie lehoty

Objednaný tovar, ktorý je skladom, odosielame obvykle na druhý pracovný deň po prijatí objednávky. Tovar, ktorý nie je skladom odosielame ihneď po naskladnení. V niektorých prípadoch je pri konkrétnom produkte uvedený orientačný termín plánovaného doskladnenia. Zvyčajná dodacia lehota po odoslaní je 1 až 5 pracovných dní. Dodacia lehota má orientačný charakter a závisí od druhu zvolenej dopravy a dodacej adresy. V niektorých individuálnych prípadoch sa môže dodacia lehota predĺžiť a budeme Vás informovať hneď ako budeme mať viac informácií. Objednávky v ktorých ste si zvolili platbu vopred, predávajúci odosiela tovar po pripísaní platby na účet predávajúceho.

Ako predávajúci sme povinní splniť Vašu objednávku a doručiť Vám tovar v lehote najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky. Ak objednaný tovar alebo časť tovarov z objednávky nie je možné dodať vo vyššie uvedenej lehote, budeme Vás o tejto situácii informovať v najkratšom možnom čase a oznámime Vám predpokladaný termín dodania tovaru alebo navrhneme dodanie náhradného tovaru. Ak sa nám tovar nepodarí zabezpečiť ani v dodatočnej lehote, máte právo odstúpiť od zmluvy a v prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na Vami určený bankový účet.

Záväzok predávajúceho dodať tovar je splnený odovzdaním tovaru zákazníkovi, respektíve oprávnenej osobe uvedenej v objednávke. Tovar posielame Slovenskou poštou formou listu/ balíka alebo listovej/ balíkovej dobierky, prípadne kuriérom. Pri dodacej lehote preto treba pripočítať bežne 1 – 3 pracovné dni, ktoré trvá doručenie tovaru k Vám poštou, prípadne 1 pracovný deň pre doručenie kuriérom ( lehoty platia pre dodacie adresy v rámci Slovenskej republiky a sú orientačné).

O tom, že Vaša objednávka bola odovzdaná prepravcovi Vás budeme informovať e-mailom na emailovú adresu, ktorú ste oviedli v objednávke. Ak Vám tovar nebol doručený do 7 dní po našom e-maile, kontaktujte, prosím, prepravcu aj nás. Bližšie informácie o Vašom balíku a možných dôvodov nedoručenia Vám po preverení následne poskytneme e-mailom.

Zákazník je povinný prevziať si tovar v dohodnutom mieste a čase osobne, alebo zabezpečiť jeho prevzatie. V prípade ak si pri objednávke zvolil spôsob platby dobierkou, uhradí dobierku pri prevzatí zásielky. Spolu s tovarom obdrží zákazník účtovný doklad, ktorý zároveň slúži ako záručný list.

Záväzok predávajúceho dodať tovar je splnený v okamihu, keď zákazník, resp. oprávnená osoba prevziať. Záväzok sa považuje za splnený aj v prípade, keď zákazník v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste zásielku neprevezme, resp. odmietne prevziať. V prípade, ak si zákazník zásielku neprevezme a tovar sa nám vráti späť, máme právo odstúpiť od kúpnej zmluvy a od zákazníka požadovať náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru ( poštovné súvisiace so spátným zaslaním zásielky). Opätovné doručenie zásielky je možné len po vzájomnej dohode.

Nezodpovedáme za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú nesprávne uvedenou adresou prijímateľa.

Pri prevzatí zásielky je zákazník oprávnený skontrolovať zásielku, či nebol poškodený obal zásielky (mechanické poškodenie spôsobené prepravou a či je tovar bez vád. V prípade viditeľného poškodenia zásielky alebo tovaru je zákazník oprávnený zásielku neprevziať a nenesie zodpovednosť za náhradu nákladov spojených s vrátením tovaru.

 

Spôsob platby

  • dobierka

Platba dobierkou je možná pre objednávky v rámci Slovenskej republiky. V závislosti od zvoleného spôsobu dorečenia je možné uhradiť dobierku v hotovosti alebo platobnou kartou. Upozorňujeme však na poplatok za tento spôsob doručenia. Presnú výšku poplatku si môžete pozrieť  cenníku doručenia.

  • prevodom na účet predávajúceho

Pokiaľ si zvolíte platbu prevodom na náš účet, je potrebné uhradiť objednávku do piatich pracovných dní od dňa uskutočnenia Vašej objednávky na bankový účet, ktorý Vám zašleme obratom emailová adresu uvedenú vo Vašich kontaktných údajoch. Objednaný tovar bude pre Vás na tú dobu rezervovaný. Po prijatí platby Vás o tejto skutočnosti informujeme emailom a potvrdíme Vašu objednávku. V prípade, že platbu neuhradíte v stanovenom termíme, môže byť Vaša objenávka stornovaná. Pred stornovaním objednávky Vás na to upozorníme emailom. V prípade, že máte akékoľvek problémy s úhradou objenávky, resp. z nejakého dôvodu nemôžete uhradiť Vašu objednávku včas, kontaktujte nás na emailovú adresu babuka@babuka.sk. Tento spôsob platby je bez poplatkov, avšak Vaša banka môže účtovať poplatky za túto transakciu.

  • elektronické bankovníctvo

Objednávku je možné uhradiť prostredníctvom platobnej brány našeho eshopu platobnou kartou. V takom prípade bude Vaša objednávka obratom potvrdená a začneme pracovať na jej vybavení. Ak ste zaplatili kartou, ale neprišiel Vám potvrdzujúci emial do 24 hodín, prosíme, kontaktujte nás na emailovú adresu babuka@babuka.sk. Tento spôsob platby je bez poplatkov, avšak Vaša banka môže účtovať poplatky za túto transakciu.

 

Poštovné a iné poplatky

K uvedeným cenám tovaru pripočítavame nasledovné poštovné podľa spôsobu platby a adresy dodania. Kompletný cenník poštovného si môžete pozrieť tu – Cenník doručenia.

  • Doručenie na výdajné miesto alebo výdajného boxu Packeta SR pri objednávke do 50 € – 1,99 €, pri objednávke nad 50 € – zadarmo.
  • Doručenie na adresu kuriérskou spoločnosťou Packeta SR pri objednávke do 50 € – 3,99 €, pri objednávke nad 50 € zadarmo.
  • Príplatok za platbu dobierkou – 1 €.

Vyššie uvedené ceny sú platné pre doručovanie v rámci Slovenska. Pre kompletný cenník, vrátane cien doručenia do iných krajín skontrolujte cenník doručenia. Iné poplatky ani balné neúčtujeme. Uvedené poplatky platia pre odoslanie balíkov v rámci Slovenska. V prípade rozdelenia objednávky na viac zásielok na základe Vášho želania Vám môže byť účtované poštovné za každú zásielku samostatne.

 

Babuka zodpovedá zákazníkovi za:

  • dodržanie ceny, ktorá bola platná v čase odoslania objednávky, ak došlo k potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho
  • odoslanie tovaru bez vád ( s výnimkou použitého tovaru)
  • dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky, za predpokladu, že došlo k akceptácii objednávky
  • priloženie daňového dokladu, ak si zákazník neprial inak

 

Babuka nezodpovedá za:

  • oneskorené doručenie tovaru zavinené nesprávnou adresou prijímateľa

 

Stornovanie objednávky

Ak si prajete zrušiť Vašu objednávku, ktorá ešte nebola vybavená, čo najskôr nás prosím kontaktujte ( kontakty) a uveďte číslo Vašej objednávky. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze Vám vrátime najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.

Babuka si vyhradzuje právo stornovať Vašu objednávku na tovar, ak Vám ho nebudeme schopní dodať z dôvodu nedostupnosti ( vypredania zásob alebo stiahnutia z ponuky) alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia nie sme schopní dodať tovar v dohodnutej lehote alebo cene, a/ alebo zabezpečenie tovaru by nám spôsobilo neprimerané ťažkosti a neprimerané výdavky v pomere k hodnote objednaného tovaru, pokiaľ sa s Vami nedohodneme na náhradnom plnení. O stornovaní objednávky Vás budeme bezodkladne informovať telefonicky alebo e-mailom. V prípade úhrady kúpnej ceny alebo jej časti Vám budú finančné prostriedky vrátené do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili, pokiaľ sa nedohodneme inak.

 

Reklamácia tovaru

Záručná doba na tovar zakúpený v internetovom obchode Babuka.sk je štandardne 24 mesiacov, v prípade použitého tovaru 12 mesiacov.

Za použitý tovar a tovar sa považuje tovar, ktorý je takto označený a predávaný v internetovom obchode. Takýto tovar môže byť používaný, je bez vád a poškodení, ktoré by bránili plnému užívaniu výrobku, ak pri ňom nie je uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.

Záručný servis zabezpečuje prevádzkovateľ internetového obchodu. Nekompletnosť zásielky alebo poškodenie tovaru je nutné oznámiť do 48 hodín od prevzatia zásielky e-mailom na adresu babuka@babuka.sk alebo telefonicky v pracovné dni na 0940 566 365. Neskoršie reklamácie nekompletnosti zásielky alebo mechanického poškodenia výrobku bude možné uznať len ak kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase jeho prevzatia.

Ak chcete zakúpený tovar reklamovať, vopred nás, prosím, kontaktujte (kontakty). Reklamovaný tovar (najlepšie až po dohode s nami) zašlite prosím na adresu Babuka s. r. o., Malé Leváre 52, 908 74 odporúčame Vám tovar zaslať ako balík doporučenou zásielkou. Tovar nám, prosím, neposielajte dobierkou. Do balíka priložte kópiu daňového dokladu (faktúra), ktorý sme vám poslali s tovarom a ktorý zároveň slúži ako záručný list.

Po obdržaní reklamovaného tovaru vás budeme bezodkladne kontaktovať e-mailom alebo telefonicky a dohodneme sa s Vami na rýchlom vyriešení reklamácie.

Pri identifikácii vady reklamovaného tovaru postupujeme podľa zákonných ustanovení Občianskeho zákonníka (§ 622 a 623). Odstrániteľné vady sme povinní odstrániť bez zbytočného odkladu, alebo na Vašu žiadosť zrealizovať výmenu tovaru. Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, máte právo na výmenu tovaru alebo právo na odstúpenie od zmluvy.

Vybavenie reklamácie zrealizujeme jedným z nasledujúcich zákonných spôsobov:

  • odovzdaním opraveného tovaru
  • výmenou tovaru
  • vrátením kúpnej ceny tovaru
  • vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru
  • písomnou výzvou na prevzatie plnenia
  • odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru

V prípade uznania reklamácie Vám podľa vášho rozhodnutia reklamovaný tovar vymeníme kus za kus, prípadne poskytneme iný, ktorý si vyberiete (do hodnoty reklamovaného tovaru), a rovnako znášame náklady na jeho vrátenie a dodanie nového tovaru, alebo máte právo od zmluvy odstúpiť a v takom prípade Vám vrátime peniaze. Reklamácia bude vybavená v čo najkratšom čase, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie a prijatia reklamovaného tovaru. O výsledku reklamácie budete informovaný bezprostredne po ukončení reklamačného konania e-mailom a spolu s tovarom Vám bude doručený reklamačný protokol.

Pri použitom tovare, ktoré si takto definované už kupujete, nezodpovedáme za vady, poškodenia už vzniknuté ich použitím alebo opotrebením, tj. nie je možné reklamovať mechanické poškodenie (alebo iné poškodenie, ak pri ňom bolo uvedené), ktorého sa zľava z ceny tovaru týka.

V prípade, že si uplatníte reklamáciu tovaru počas prvých 12 mesiacov od uzavretia kúpnej zmluvy, môžeme vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe vyjadrenia znalca. Náklady spojené s odborným posúdením znalca znášame v plnom rozsahu.

Ak si uplatníte reklamáciu tovaru po 12 mesiacoch od uzavretia kúpnej zmluvy a zamietneme ju, sme povinní v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môžete zaslať tovar na odborné posúdenie. Vašim využitím práva na odborné posúdenie, podľa doloženého kontaktu, spojené náklady odborného posúdenia tovaru, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia znášame my. Ako zákazník môžete uplatniť reklamáciu znova, v prípade, že sa preukáže naša zodpovednosť za vadu reklamovaného tovaru. Počas vykonávania odborného posúdenia tovaru záručná doba neplynie. Sme Vám povinní uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenej reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie tovaru, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemôžme zamietnuť.

V prípade, že nie ste spokojný s vybavením Vašej objednávky, dodaným tovarom alebo našimi službami, napíšte nám na babuka@babuka.sk. Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak sa domnievate, že sme mohli porušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu.

Alternatívne riešenie sporov

Pokiaľ sme Vašu reklamáciu nevybavili k Vašej spokojnosti alebo ak sa domnievate, že sme mohli porušiť Vaše práva, môžete podľa zákona 391/2015 Z.z. podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 z.z. zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 zákona 391/2015 z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index-cfm alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

Odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru

Zákazník je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak v rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný. Zákazník môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie. Ak zákazník odstúpi od zmluvy, ruší sa tým aj každá prípadná doplnková zmluva s ňou súvisiaca.

Zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy, v prípade ak:

  • tovar bol zhotovený podľa osobitných požiadaviek zákazníka, bol vyrobený na mieru alebo bol určený osobitne pre jedného spotrebiteľa.
  • predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal pol po dodaní porušený

Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.

Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci vráti platbu rovnakým spôsobom, ako zákazník použil pri svojej platbe. Zákazník sa môže s predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.

Predávajúci nie je povinný uhradiť zákazníkovi dodatočné náklady, ak si zákazník výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré si zvolil zákazník, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť zákazníkovi platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým zákazník nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby.

Zákazník je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.

Pri odstúpení od zmluvy znáša zákazník iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

Zákazník má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom, akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od zákazníka sa vyžaduje, aby počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou starostlivosťou a tovar by mal vrátiť s pôvodnými visačkami či inými ochrannými alebo identifikačnými prostriedkami. 

Zákazník je povinný žiadosť o odstúpenie od zmluvy zaslať písomne, ideálne e-mailom na babuka@babuka.sk a to vo vyššie uvedenej lehote.

Zákaznícka faktúra

V záujme ochrany životného prostredia, sme sa rozhodli odosielať fakúry k objednávkam našich zákazníkov elektronickou formou na email, ktorý ste zadali pri odoslaní vašej objednávky v kontaktných údajoch. Faktúru odosielame bezprostredne po tom, ako od našich partnerov obdržíme informáciu o tom, že tovar bol prevzatý zákazníkom. Faktúru si následne viete vytlačiť na vašej tlačiarni alebo archivovať v elektronickej forme. V prípade, že z akýchkoľvek dôvodov potrebujete papierovú formu faktúry, prosíme napíšte túto informáciu do poznámky v objednávke alebo nás kontaktujte na našej emailovej adrese babuka@babuka.sk a my vám ju obratom zašleme poštou.