Dovolenka v karavane s deťmi

Dovolenka v karavene s deťmi_dovolenka plná zážitkov

Po veľkom úspechu z minuloročnej premiery karavanovej dovolenky sme sa rozhodli, že si ju tento rok zopakujeme. Oslobodení od prvotných obáv, ktoré sme mali pred prvou cestou pred rokom, či to tak malé deti zvládnu, či to my zvládneme, či z toho celého nebude viac stresu ako zážitkov… ( o nenaplnených obavách z prvej cesty napíšem v inom článku), sme už viac menej vedeli do čoho ideme a balili sme sa s vidinou skvelej dovolenky. Deti sa už nevedeli dočkať a denne sme niekoľko krát čelili otázke, kedy už pôjdeme na ten „taravan“?. O tom , ako sme si poradili s nekonečným čakaním na dovolenku si môžete prečítať v našom druhom článku tu: https://www.babuka.sk/2023/07/06/hura-prazdniny-alebo-kedy-tam-uz-pojdeme/

Dovolenka v karavane – dovolenka plná zážitkov

Poďme sa však pozrieť na to, ako sme trávili jednotlivé dni. Vedzte, že utiekli ako voda. Ak vás dovolenka v karavene ešte čaká, možno sa inšpirujete niektorými miestami, ktoré sme navštívili. Ak ju len zvažujete, možno vás to nakopne a pokiaľ si myslíte, že to nie je nič pre deti, možno vás to presvedčí o opaku. Bude to totiž týždeň plný nezabudnuteľných zážitkov, nekonečného behania po vonku a detskej radosti.

DEŇ 1. – Balenie a cestovanie

Prvý deň nezačal úplne podľa našich predstáv. Po predošlých skúsenostiach sme očakávali, že karavan si prevezmeme už v dooobených hodinách a cestou do cieľovej destinácie si budeme môcť dať príjemnú zastávku na chodníku v korunách stromov. Prevzatie karavanu má byť podľa zmluvy až o 15tej, avšak predošlý rok, nám pán majiteľ volal už o 10tej ráno a tak sme mali rovnaké očakávania aj tento rok. Večer pred cestou sme už mali všetko zbalené a čakali na telefonát, ktorý neprichádzal. Ukázalo sa, že rodina, ktorá mala karavan požičaný pred nami vrátila ho neskoro, znečistený a poškodený. Nakoniec sa ale všetko vyriešilo. Odchádzali sme síce o dosť neskôr, ako sme mali v úmysle a plánovanú zastávku sme museli oželieť, ale v dobrej nálade.

Dlhá cesta do Nemecka

Vzhľadom na situáciu sme sa rozhodli, že pôjdeme až do Norinbergu bez prestávky. Deti, zatiaľ nadšené karavanom samotným a vyzbrojené novými knižkami a omaľovánkami to zvládli na jednotku. Na odpočívadle sme im pripravili studenú večeru a neskôr zaspali.

Prvá noc na parkovisku pre karavany

Keďže sme dorazili dosť neskoro, deti už spali a na ráno sme mali naplánovaný program, nemalo význam hľadať kemp. Potrebovali sme sa iba vyspať. Batérie sme mali nabité a nádrž na vodu plnú, takže to ani nebolo potrebné. Našli sme jedno z viacerých parkovísk určených pre prespávanie karavanov, ktoré sú v Norinbergu bezplatné, avšak môžete tam ostať maximálne 3 noci. Parkovisko bolo pomerne plné, ale miesto sme našli. Deti sme preložili do postele, dali si rýchlu večeru a zaľahli k nim.

DEŇ 2 – Cesta metrom, norinbergská ZOO a káva v cetre mesta

Na druhý deň sme sa hneď po raňajkách vydali do slávnej norinbergskej ZOO. Hlavným cieľom bolo vystúpenie delfínov. Karavan sme sa rozhodli nechať zaparkovaný a využiť mestskú dopravu. Priamo od parkoviskapremával autobus až do ZOO. My sme ale  dali prednosť metru, ktorým sa deti ešte neviezli. Po 10 minútovej prechádzke sme sa dostali na stanicu metra. Deti boli samozrejme nadšené. V centre sme prestúpili na električku a vystúpili priamo pred bránami ZOO.

Norinbergská ZOO

ZOO nás uchvátila. Je plná zelene a naozaj krásnych výbehov. Všade popri cestičkách sú veľké stromy, ktoré poskytujú tieň v horúcich dňoch. Cestou natrafíte na niekoľko menších ale za to originálnych detských ihrísk a odviezť sa môžete tiež vláčikom.

Delfíny, morská krava aj hovnivál

Okrem hlavného lákadla, ktorým sú určite delfíny, tu môžete vidieť aj morskú kravu,ktorá najviac zaujala najstaršiu dcéru, drzé opice, ku ktorým sa dostanete priamo do výbehu, ľadového medveďa môžete vidieť naozaj z blízka a zaujal aj hovnivál na dosah ruky.

V ZOO sme si dali tiež obed. Ponuka jedál v kantíne bola veľká, na výber sme mali studené šaláty či bagety, teplé varené jedlo aj dezerty a ceny boli prijateľné. Na každom kroku tu tiež nájdete bufety s občerstvením či piknikové stoly, pokiaľ si na výlety radi nosíte vlastné jedlo. Pre náročnejších je v areály aj reštaurácia.

Norinberg

V podvečer sme sa vydali ešte na rýchlu prehliadku mesta. Deti už boli ale naozaj unavené, takže sme to zobrali len tak z rýchlika. Samotné centrum mesta nás veľmi neuchvátilo. Historické centrum je malé a zrekonštruované veľmi necitlivo. Túto rýchlu prehliadku sme ale využili na zastávku v obchode a doplnenie zásob potravín.

Keďže sme mali v okolí ešte nejaké plány a parkovisko, na ktorom sme spali predošlú noc nám vyhovovalo, rozhodli sme sa tu prespať aj tú ďalšiu. Parkovisko sa nachádzalo v okrajovej časti Norinbergu na kraji rozsiahleho parku a tak tu bol v noci kľud a ticho. Grilovanie je na takýchto miestach zakázané, ale dalo sa rozložiť si stôl na veľkom trávniku a posedieť si pri večeri vonku. Pred nami posledná noc v Norinbergu a ráno hurá za novým dobrodružstvom.

DEŇ 3 – Playmobil Fun Park Norinberg

Syn je veľký fanúšik hračiek Playmobil. Bez hračky od nich u nás nie sú Vianoce ani narodeniny. A tak, keď som na internete objavila, že v Norinbergu majú svoj zábavný park, nebolo nad čím rozmýšľať. Po raňajkách sme, tentokrát už karavanom, vyrazili na miesto. Fun Park sa nachádza v dedinke za Norinbergom a cesta nám trvala asi 20 minút. Cestou sme na čerpacej stanici za malý poplatok doplnili zásoby vody a tiež tam bola možnosť vyprázdniť chemickú toaletu.

Playmobil Fun Park – nekonečná zábava pre celú rodinu

Na mieste sme karavan zaparkovali komfortne na obrovskom parkovisku určenom pre hostí Fun Parku. K bránam nekonečnej zábavy je to potom asi 5 minút peši.

Keď sme plánovali tento výlet, mali sme mierne obavy, či to nebude nudiť najstaršiu dcéru. Park je určený najmä mladším deťom, okolo 5 rokov. Podľa fotografií a nie príliš obsiahlych informáií na ich wb stránkach to však vyzerala zábava tak na 2 hodinky, tak sme si povedali, že to v prospech brata vydrží.

A však mýlili sme sa… čakali nás tu dlhé hodiny zábavy a na svoje si prišla aj 12 ročná. Prišli sme ráno, hneď po raňajkách a ostali tu takmer do záverečnej. A to sme vonkoncom nestihli všetko. Odchádzali sme s plačom, pretože sa im odtiaľ vôbec nechcelo, respektíve potom už „podplatení“ novými Playmobil hračkami.

Plavky, šľapky, uteráky a náhradné oblečenie

Ak by ste sa sem plánovali vybrať, prineste deťom plavky, šlapky, uteráky aj náhradné oblečenie. Na konci dňa budú mokré, od piesku, špinavé, unavené, ale šťastné.

Začali sme interierovou časťou s kaviarňou ( nutne sme potrebovali kávu, ktorú sme ráno nestihli). Nájdete tu veľké kryté ihrisko ale hlavne obrovskú herňu, kde si deti môžu vyskúšať úplne všetky hračky, ktoré má Playmobil v ponuke. Hračky pre najmenšie deti sú umiestnené tak, že ich máte priamo pri stole a môžete si tak v kľude vypiť kávu, aj keď sa sem vyberiete s dvojročným. Staršie deti môžete pozorovať pri káve z balkónika. Od stola máte výhľad na celú herňu. Deti sa tu pohrajú s hasičmi, policajtami, vílami, dinosaurami či so zvieratkami.

Po načerpaní potrebnej dávky kofeínu sme pokračovali k vodnému ihrisku. S podobnými ihriskami sme sa stretli už na viacerých miestach v Rakúsku či na Donovaloch ale deti to nikdy neomrzí. Tečúcu vodu si deti napúšťajú, vypúšťajú, prelievajú ako sa im ráči. Tak ako po celom parku aj tu majú k dispozícii vedierka a lopatky. Vody nikdy nie je dosť a tak sme sa osviežili ešte v kúpacej fontánke a vydali sa k vodným dráham kde sa zahrali s lodičkami. Našťastie nám vyšlo krásne počasie, lebo bez vody sa neobišla ani ďalšia atrakcia – malé jazierka na kúpenie a obrovské pieskovisko či morské víly nás zabavili na dosť dlho. Cesta pokračuje cez reštauráciu s hamburgermi, pred ktorou môžete deti opláchnuť od piesku a za ňou hľadanie pokladu. Vo veľkom pieskovisku deti sitkom preosievajú piesok hľadjú malé kúsky „zlata“ a „diamantov“, ktoré si môžu odviezť domov ako suvenír.

Až tu niekde sme pochopili, že z tohto miesta sa tak skoro nedostaneme. Postarali sme sa o koníky, nadojili kravu, absolvovali preteky na traktoroch. Previezli sa na loďke, preskúmali tajné chodby pod hradom a na plťkách sme sa dopravili k pirátskej lodi. Preliezli neskutočné množstvo preliezačiek, šmýkali sa na obrovských šmykľavkách, lovili poklady z obrovskách mušiel. Na svoje si tu prídu milovníci jednorožcov, morkých víl, policajtov, kovbojov, pirátov, dinosaurov či rytierov.

Ťažko sa nám odtiaľto odchádzalo. Návštevu sme ukončili v obrovskej predajni Playmobil, odkiaľ asi žiadne dieťa neodíde naprázdno. Na výber tu máte celú kolekciu hračiek Playmobil vrátane exkluzívnych, ktoré inde nekúpite. Nemusíte tu však nechať majland. Nájdete tu aj kopu drobností, ktoré vám budú pripomínať tento deň, ako malú truhličku na poklady, ktoré si deti vyhrabali v piesku alebo vedierka, ktoré ich sprevádzali celý deň.

Vo Fun Parku sme skončili neskôr, ako sme plánovali. Ale to je predsa výhoda dovolenky v karavane. Čas tu nehrá až takú rolu. Takže sme deti nenaháňali a nechali ich vyhrať sa do sýtosti. Na ďalší deň sme mali ale v pláne preskúmať nemecké jazerá na juh od Norinbergu, preto sme sa chceli aspoň trošku problížiť k cieľu.

Noc pri Mníchovskom štadióne

Nakoniec sme našli parkovisko pre karavny na okraji Mníchova priamo pri Allianz Aréne Bayerna Mníchov. Nebolo to úplne malebné miesto, ale účel to splnilo. Mali sme pripojenie na elektrinu, možnosť doplnit‘ vodu a vyprázdniť záchod. Večer nás zastihla búrka, takže výhody kempu by sme aj tak nevyužili. Navyše deti sa tešili už len do postielok. Večer keď deti zaspali sa ale počasie predsa len umúdrilo a my sme stihli ugrilovať Norinbergské klobásky. Pokiaľ máte doma malého futbalistu, nenechajte si újsť prehliadky štadióna, ktoré máte z tohto parkoviska vyslovene na pár krokov.

DEŇ 4 – Chiemsee, Konigssee a konečne večer v kempe

Na ráno sme mali v pláne trasu okolo jazera Chiemsee, cez horský prechod ku jazeru Konigssee a potom nájsť kemp.

Jazero Chiemsse

Jazero Chiemsee je najznámejšie asi vďaka zámku, ktorý si tu dal postaviť Ľudovít II Bavorský po vzore zámku vo Versailles na jednom z ostrovov, ktoré jazero má. Dá sa k nemu dostať jednoducho pravidelnou lodnou linkou. Tiež je toto miesto vhodné pre windsurfistov a cyklistov. Nájdete tu kempy aj parkoviská pre karavny. My sme si spravili iba krátku zastávku na menšiu prechádzku, nakŕmili kačky a občerstvili sa nanukom.

Jazero Konigssee

Cez horský prechod sme sa dostali k jazeru Konigssee. V porovnaní s predošlým jazerom bola toto úplne iná káva. Krásna malebná dedinka, aj keď trošku preľudnená a dychvyrážajúce pohľady na jazero uprostred hôr. Neodolali sme obrovským palacinkám, ktoré nám naplnili tým, na čo sme si len spomenuli. Z Konigssee sme sa už vydali hľadať kemp smerom k rakúskemu Zell am See.

Prvá noc v kempe

Kemp sme našli v ideálnej lokalite, 15 minút jazdy od Zell am See. Na prvý pohľad nie veľmi sympatický, ale keďže už bolo dosť hodín a vyhovovala nám blízkosť k našej cieľovej destinácii na ďalší deň, povedali sme si, že jednu noc vydržíme. Nakoniec sa z toho vykľul ale naozaj krásny kemp s vlastným jazierkom a súkromnou plážou, ihriskom, s úplne novým a čistučkým sociálnym zariadením a reštauráciou. Deti trávili celý večer pri jazierku a hľadali žubrienky a malé žabky, ktorých tu bolo neúrekom. Odvážlivci si išli do jazierka aj zaplávať, voda však bola dosť studená a navyše v nej plávali obrovské kapre, ktoré si z návštevníkov nerobili ťažkú hlavu.

DEŇ 5 – Zell am See, po stopách draka na hore Schmitten

Keďže sa nám kemp páčil a cena bola prívetivá, zaplatili sme ráno hneď za 2 noci, aby sme večer nemuseli riešiť, kde prespíme. Takto v srdci Álp nie je zas tak jednoduché nájsť parkoviská, na ktorých by sa dalo aj prespať, a tiež sme si chceli užiť ešte jeden deň komfortu kempu. Po raňajkách v reštaurácii priamo v areály sme sa vydali za našim ďalším dobrodružstvom na horu Schmitten.

Po stopách draka

Na začiatku sme sa trošku zamotali. Až po kúpení lístkov na lanovku sme zistili, že sme na úplne zlej stanici. Ale všetko sa vyriešilo rýchlo a bez prolémov, lístky sme vrátili a presunuli sme sa na tú správnu stanicu areitXpress. Pri kúpe lístka dostane každé dieťa mapku, kde sú vyznačené stanovištia. Na každom stanovišti na nich potom čaká úloha, ktorú ak splnia a zistia tým zistia správnu odpoveď na otázku, zaznačia si ju do mapky. Celkovo na deti čaká 25 takýchto zastávok.

Lanovkou do výšky 1400 m.n.m.

Po vystúpení z lanovky na nás okrem dodrodružnej cesty po stopách draka čakali aj ďalšie atrakcie. Najstaršia si vyskúšala jazdu na elektrickej motorke, dvaja mladší zas dráhu pre terénne autá na diaľkové ovládanie.

Cesta plná zážitkov – alebo ako dostať deti na túru bez toho, aby si to vôbec všimli

Potom sme sa už vydali riešiť jednotlivé úlohy. Preliezali sme, skákali, vyskúšali si svoju silu aj šikovnosť, blúdili a hlavne sme sa skvelo bavili. Trasa je doplnená aj miestami na oddych či piknik. Pri každom takomto mieste je detksé ihrisko. Všetky prvky sú urobené veľmi citlivo, nenarúšajú okolitú krásnu prírodu a po celý čas sa kocháte úžasnými výhľadmi.

Ak vám to stále nestačilo

Celá trasa by mala trvať približne 1 a 1/2 hodiny, záleži však ako dlho sa zdržíte pri jednotlivých úlohách. Ak sa zastavíte aj pri ďalších atrakciách, tak ako my, ako sú ihriská či dračia jaskyňa, bude vám to trvať o dosť dlhšie. Ak by vám ale stále bolo málo, môžete sa prejsť k neďalekému rezervoáru vody, kde nájdete ďalšie hracie prvky, vydať sa po niektorej z mnohých turistických trás, alebo tak ako my, navštíviť malé múzeum lyží a veteránov. Posledné zbytky energie sme nakoniec minuli na skákacom hrade. Dolu sme sa zviezli opäť lanovkou a v pokladni sme si vyzdvihli odmeny za vyriešené úlohy. Deti dostanú diplom, malú sladkosť a hru. Cestou do kempu sme sa zastavili v obchode doplniť zásoby a potom už trávili príjemný večer pri grile.

DEŇ 6 – Kúpalisko v Klagenfurt am Worthersee a noc plná hviezd

Šiesty deň sme sa chceli posunúť trošku bližšie k domovu, aby sme neskôr nemuseli absolvovať príliš dlhú cestu. Cieľovou destináciou boli Viedenské Alpy. Cestu sme si samozrejme spríjemnili zážitkovou zastávkou.

Kúpalisko na jazere Worthersee

Zastavili sme sa v Klagenfurte. Kúpalisko sme poznali už z minulej cesty avšak vtedy sme sa tam zastavili iba na skok. Pred rokom sme preskúmali miestny park s obrovským detským ihriskom. Tentokrát sme zamierili rovno na pláž a užili si oddychový deň. Pláž je piesková, jazero nádherné, pozvoľný vstup do vody je vhodný aj pre najmenších a celý deň vám spríjemňuje výhľad na okolité hory.

Ak by ste sa tu chceli zdržať dlhšie, neďaleko kúpaliska sa nachádza Minimundus, kde nájdete modely tých najvýznamnejších stavieb sveta, s ruským kolesom, ihriskom aj úlohami pre deti.

My sme však pokračovali do Viedenských Álp, konkrétne do St. Corona am Wechsel a ich Wexl Areny. Na kúpalisku sme sa trošku zdržali a tak sme do St. Corony dorazili až po tme. Na karavanistov sú tu však pripravení. Na dolnom parkovisku môžete zadarmo prespať, aj sa pripojiť na elektrinu. Neskorý príchod nám vykonpenzovala obloha plná hviezd.

DEŇ 7 – St. Corona am Wechsel, Wexl Arena, Motorik park, bobová dráha a nekonečná zábava s guľôčkami

Vexl arena je raj pre adrenalínových cyklistov. Vlek vás na bicykli vyvezie na kopec a vy si užijete zbesilú jazdu dolu kopcom. Trate tu nájdete pre začiatočníkov aj pokročilých ale tiež pre deti. My sme bicykle so sebou nemali a ani nie sme takí zdatní cyklisti a tak sme zamierili do Motorikparku.

Motorikpark

Motorikpark je preliezačkový raj pre deti všetkých vekových kategorií. Poriadne si tu precvičíte rovnováhu aj svaly. Čaká na vás 25 zastávok s rôznymi športovo zameranými aktivitami a kopa zábavy.

Bobová dráha

Po prejdení všetkých 25tich zastávok sa po krátkej prechádzke do mierneho kopca dostanete k bobovej dráhe. Za odmenu si tu tiež môžete dopriať zmrzlinu, posedieť si a oddýchnuť. Ak by ste mali času a energie nazvyš, kúsok odtiaľto sa začína aj mravenčí chodník plný lesných úloh pre deti. Zakúpiť si môžete batôžtek s lupou a potrebným vybavením, v ktorom nájdete aj mapu s jednotlivými úlohami. Na konci cesty dostanú malí bádatelia odmenu. My sme sa však vydali dolu kopcom naspäť k parkovisku po gulôčkových dráhach.

Cesta s guľočkovými dráhami

V areály nájdete 3 automaty na drevené guľočky. Jeden pri vstupe do Motorikparku, jeden pri východe a posledný hore pri bobovej dráhe. Každý automat má guľočky s iným motívom a tak sme ich museli mať všetky. Máme doma v zbierke už nejaké, ktoré sme si priviezli z iných výletov.

Cestou dolu kopcom od bobovej dráhy vás každých pár metrov čaká iná guľočková dráha, takže celá cesta je pre deti veľmi zábavná. Pri klasickej túre do tak stŕmeho kopca ako sme absolvovali tu by deti už dávno fňukali, že ich bolia nožičky, že sú hladné, smädné a unavené. Tu sme však nepočuli ani jedinú sťažnosť.

Posledné chvíle na ihrisku a cesta domov

Dolu sa môžete občerstviť kávou či zmrzlinou. My sme strávili posledných pár chvíľ na ihrisku a vydali sme sa na cestu domov. Karavn bolo treba vrátiť na druhý deň ráno. A tak sme naplánovali príchod domov už večer pred tým, aby sme stihli vkľude vyložit‘ karavan upratať.

Bol to úžasný týždeň plný dobrodružstva, nezabudnuteľných zážitkov a času stráveného s rodinou. Užili sme si to my aj deti a už teraz sa nevieme dočkať na ďalšiu cestu karavanom.

Úplné vypnutie od práce a povinností

Plánovala som, ako cestu využijem aj na pracovné záležitosti. Aké parádne fotografie urobím v alpskej prírode s našimi batôžtekami, ako pofotím vankúšiky v karavane. Toľko zážitkov a detskej radosti ma ale donútilo odložiť fotoaparát a nakoniec nemáme ani veľa dovolenkových fotiek, nie to ešte pracovných. Miesto pozerania sa na krásy okolo cez objektiv sme si to užívali plnými dúškami bez toho a vychutnávali každú minútu. A odporúčam to naozaj všetkým. Odložte na dovolenke fotoaparát a sústreďte sa viac na seba a svoju rodinu, ako na to urobiť perfektnú dovolenkovú fotku. V minulosti sa mi stávalo, že pri prezeraní krásnych fotografií som si uvedomila, že si nepämatám, kde vznikla. Alebo mi unikali niektoré zážitky, ktoré deti popisovali. Tento krát to bolo inak. Nemáme síce pamäťovú kartu plnú krásnych obrázkov, máme však hlavu plnú krásnych spomienok.

Naše vankúšiky nás ale sprevádzali na cestách a zútulňovali postielky v karavane a tiež sme na výletoch využili naše batôžteky.

Babuka zbiera Cookies pre Váš lepší zážitok z nakupovania.